Cute Running Puppy amstafflife.blogg.se - Testade en typ av halti

Testade en typ av halti

 
Testade en ny sak på Jax. En typ av halti som ska motverka att din hund drar. Kommer inte ihåg det exakta namnet på den, men man kan köpa de i djuraffärer för en ca 350kr. Jag tycker verkligen att den va prisvärd. Nu har jag bara testat denna 2 gånger men då Jax drar emot andra hundar och med denna så kunde jag fortfarande hålla löst om kopplet utan att ens behöva hålla emot med någon kraft så tycker jag denna funkade utmärkt. Det som händer är att när din hund drar så drar den samtidigt ner sitt huvud så nosen hamnar neråt mot marken, vilket gör att hunden slutar dra. Denna haltin ska man använda i träningssyfte och inte hela tiden på alla promenader enligt mitt tycke. Samt att den ska inte vara skadlig för hundens nacke. 
Rekommenderar den verkligen till er som har en hund som drar mycket hela tiden eller vid tillfällen när ni passerar andra hundar , rastgårdar eller annat som lockat just eran hund. 
Kommentarer
Tamlina säger:

Jag skulle välja amoken eller vgw istället. Ser inte bekvämt ut med halti, men det är min mening. :)

2014-07-17 | 22:51:34
Bloggadress: http://nattstad.se/suddabortdinsuramin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: