Cute Running Puppy amstafflife.blogg.se - Del 1, min hund erfarenhet

Del 1, min hund erfarenhet

 
Att jag har varit hundintresserad och älskat hundar har jag gjort så länge jag kan minnas. När jag föddes hade mina föräldrar en Newfoundland tik på ett år hemma.Den hunden delar jag många minnen med. Shiva hette hon och det va även hon som lärde mig att gå när jag va liten. Redan som liten hade jag hund i min närhet och jag växte upp tillsammans med denna damen. Kunde inte haft en bättre vän som liten. Shiva va en stor tjej och jag en liten på denna tiden så någon hundträning eller liknande sysslade jag inte med på denna tiden. Jag va för liten och mitt intresse för hundarna va mer att springa runt och leka och ligga inne och gosa. 
 
Där hundarna fanns där hittade man alltid mig också. Här på bilden ser ni även Tessa som var min morbrors hund som jag också spenderade mycket tid med som liten.  Här kanske inte jag berättar så mycket om min erfarenhet direkt men det va ju såhär mitt intresse för hundarna började med att jag växte upp med en hund och sen har vi alltid haft hund hemma. Om fallet hade varit annorlunda så är jag inte säker på att mitt intresse hade varit lika stort idag. Man vet ju aldrig. Jag är i allafall tacksam för att jag fick växa upp med min underbara Shiva. 
 
 
 
Tyvärr så går åren och åldern kommer ikapp allt för snabbt. Min älskade tjej blev hela 14(!) år, och var med i mitt liv tills jag va 13 år. Det är en långtid att leva för en så stor hund men jag vet att hon va lycklig. Shiva, du kommer alltid vara saknad och du kommer alltid att ha en stor plats i mitt hjärta. Du va första hunden jag lärde känna och det hade inte kunnat vara en bättre hund, du hade ett hjärta av guld och ett enormt tålamod. Vila i frid min älskade tjej <3 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: