Cute Running Puppy amstafflife.blogg.se - Då kör vi igen!

Då kör vi igen!

 
Ikväll så kör jag och Jax igång med wp träning igen. 3 dagar i veckan kommer vi köra. Och två dagar i veckan kommer vi att träna lydnad. Nu ska vi fokusera på att få in tekniken. Med lätt kedja och öka uthålligheten. Jag vill bygga upp honom mer. Han behöver mer hull på kroppen och på samma sätt även bygga till muskler sakta men säkert. Ayla kommer få lydnads träning och kommer även köra utställningsträning på henne. Så det ska vi kämpa med och hon kommer ju få följa med några gånger när Jax kör wp och då får hon träna på att gå fint när han arbetar. Så detta kommer bli bra =) 
Kommentarer
Teluvio säger:

Hej! Vart köper du din wp sele? Har lite svårt att hitta nån sida att lita på, samt om du har några bra tips när man börjar träna dom?

MVH :)

Svar: Hejsan! Den svarta wp selen som jag har till Jax har jag gjort själv. Kommer inom snar framtid att göra en egen till Ayla också. HardcoreHarness har bra kvalité på sina wp selar och de håller länge. Priset är högt men du får en prisvärd sele för de pengarna som håller i flera år.
I början när man ska köra wp för allra första gången så använder inte jag vikter. Hunden måste ha chansen att vänja sig vid selen och att det är någonting bakom den som låter, så jag tog en petflaska med lite stenar i och fäste bakom selen som min hund fick dra bara för att lära den att detta inte är farligt eller läskigt. Sen kan man lägga på små vikter. Man börjar långsamt och ökar ännu långsammare för att inte skada sin hund. =)
Emma Nyman

2014-07-14 | 20:06:04
Bloggadress: http://nattstad.se/teluvio

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: